En we gaan nog niet naar huis.... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis.... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis....

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Februari 2016 | Thailand, Chiang Rai

Sawadee ka!

77 dagen geleden stapte ik stik nerveus het vliegtuig in beginnend aan dit avontuur en nu voelt het alsof het de normaalste zaak van de wereld. Ik word iedere morgen wakker zonder stress en zorgen en laat mij verrassen door wat de dag voor mij in petto heeft en het is heerlijk :)

Het vorige verslag meldde ik dat ik alweer in Thailand was aanbeland. Mijn tocht door Thailand begon in het veel besproken Bangkok. Er gaan nogal wat verhalen de ronde over Bangkok en hoe vreselijk het is. Nou daar ga ik dan.... Bangkok was te gek. Ik zat in een fantastisch hostel. Oh wacht... de eerste nacht was trouwens hel. Ik noem een dormkamer, zeer dronken kamergenoot en een maaginhoud verspreid over de vloer, brrr.

De eerste ochtend ontmoette ik al meteen gezellige mensen en ben met hun op tempeltocht gegaan. Heel leuk en kan wel zeggen dat ze hier van goud houden, jeetje de tempels glinsteren je werkelijk tegemoet. Ook een bezoekje gebracht aan het welbekende Khoa San road, het mekka voor de backpackers in Bangkok. Nou ik noem het meer vergaande glorie en was blij dat we na een keer de straat op en neer weer snel verder gingen. Wat ook leuk is in Bangkok zijn de scams. Er komt dan uit het niets een mannetje op je af die je wil helpen met de weg vinden. De bezienswaardigheid waar je op dat moment naar toe wilt is altijd dicht, maar dan komen ze met een top alternatief en binnen drie seconden staat er een tuktuk klaar.... uh vreemd. Gelukkig eigenwijs als ik ben wil ik zelf wel is even zien op die tempel echt wel dicht is. Uiteraard is dit nooit het geval, maar het is wel hilarisch om die mannetjes zo hun best te zien doen.

Anyway na Bangkok was het tijd voor Ayutthaya en ik noem het maar even de Rome van Thailand. Het centrum van de stad bestaat uit hele mooie tempel ruïnes. De Nederlandse in mij had wel weer eens behoefte aan een fietstochtje, dus heb ik de hele stad doorgescheurd van tempel naar tempel. Het is hier grappig dat ze de fietsen altijd te laag afstellen, maar het fiets niet echt makkelijk met je knieën in je nek kan ik zeggen.... Überhaupt knap dat dat mogelijk is met mijn lengte. In Ayutthaya ben ik maar een nachtje gebleven en daarna doorgereisd naar Chiang Mai in het noorden.

Chiang Mai is leuk. Het stadje zelf is niet heel spectaculair, maar wat het vooral zo leuk maakt is alle activiteiten die je kunt doen in de omgeving. Ik ben gaan ziplinen door de jungle, een kookcursus gedaan (Ik kom terug als masterchef), heb Bo Sang bezocht een stadje waar ze handgemaakte bamboe paraplu's maken en ben naar de olifanten geweest. Dat was toch wel het hoogtepunt van Chiang Mai. Ik ben naar het Elephant Nature Park geweest en hier worden olifanten opgevangen die gered zijn uit toerisme, maar ook zware arbeid bij de grens met Birma. Alle olifanten hebben hun eigen verhaal en dat maakte het zo bijzonder. Zo is er een olifant blind, omdat de ogen zijn uitgestoken door de voormalige eigenaar. De olifant weigerde werk nadat ze haar baby had verloren en om die reden prikte de eigenaar een van haar ogen door. Toen ze vervolgens agressief werd, werd ook het tweede oog doorgeprikt. Op die manier is de olifant volledig afhankelijk van de eigenaar.... walgelijk. Het zijn echt super indrukwekkende dieren en als je er naast staat ben je toch echt bang dat ze je gaan verpletteren. Het was een hele mooie dag en goed om te zien dat deze olifanten een goed onderkomen hebben gekregen. Mijn tijd in Chiang Mai heb ik afgesloten met een Ladyboy show en het was echt heel tof. In principe kun je het vergelijken met een travestie show, maar veeel beter. Echt een top avond! Wat ik nog even kwijt wil is dat het reizen ook af en toe heel zwaar is... zo was het hier de afgelopen dagen 10 graden!! Dat was best wel koud...;)

In Chiang Mai hoorde ik heel veel mensen over Pai een ander plaatsje in het noorden en dit maakte mij nieuwsgierig, dus hup volgende stop Pai.

Na een busrit van drie uur en 762 bochten was ik er! In Chiang Mai had ik vlak voor vertrek Franse Nathalie ontmoet die een bus later zou gaan. Hoe toevallig was het dat we roomies waren in Pai. We besloten om samen de omgeving te gaan verkennen en wel per scooter. Ik heb nog nooit zo'n ding gereden dus leek het mij niet echt een strak plan meteen het Thaise verkeer in te duiken, dus Nathalie reed. Zo hebben we een heel stuk van Pai kunnen zien...het Chinese dorp, de Tod nahm caves, de witte boeddha, hotsprings. Maar er is een activiteit die je in Thailand niet kunt overslaan... asfalt knuffelen! Als je het straatbeeld in Pai ziet, is 60% in bezit van een nette schaafwond en een aantal mensen strompelen op krukken van streetfood kraam naar streetfood kraam. Laten we zeggen dat ik lekker opging in het geheel, gelukkig waren het alleen de mooie schaafwonden en verder niets ernstigs.... Its all part of the adventure :)
Pai is tot nu toe wel de highlight van Thailand. Het dorpje is heel fijn en ontspannen, de mensen die ik heb ontmoet waren super tof en iedere avond live muziek, waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Het was te gek :D

Op dit moment ben ik in Chiang Rai en hoewel dit plaatsje niet veel te bieden heeft, ga ik dat morgen is even uitzoeken. Daarnaast ga ik vanuit hier door naar alweer land nummer vier op mijn lijstje... Laos! Maar dat wordt uiteraard vervolgt.

Heel veel liefs!

Kirsten

  • 03 Februari 2016 - 15:10

    Anja:

    Heerlijk die verhalen, al horen we ook veel via de app. Het belangrijkste is dat je vooral heel veel geniet.
    We missen je wel, maar de tijd vliegt en voor je het weet moet ik je weer ophalen op Schiphol.

  • 03 Februari 2016 - 15:12

    Vadur:

    Heel goed verslag... puntje dat opviel... een fiets die voor jou te laag is? superlo-rider dan... en verder klinkt het inderdaad dat het nog wel even duurt voordat je terug bent... geniet meid... veel plezier

  • 03 Februari 2016 - 19:23

    Karin:

    Hoi Kirsten,
    Leuk om je avonturen van Thailand te lezen, heel herkenbaar! Vond het fietsen daar ook zo grappig

  • 13 Februari 2016 - 22:52

    Omasam:

    wat geweldig allemaal, meissie. wat zul jij straks veel kunnen vertellen. echt heel goed. ik ben trots op jou..
    heel veel liefs , omasam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Mijn droom: alle uithoeken van de wereld ontdekken :)

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5078

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 17 Juni 2016

Het grote avontuur

Landen bezocht: