The backpacker flow - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu The backpacker flow - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu

The backpacker flow

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 December 2015 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal!

Ik ben al bijna drie weken op pad en zoals de titel doet vermoeden... het gaat super goed! Ik zit eindelijk in de flow van het alleen zijn, de losse contacten, inpakken/uitpakken, busritten van 12 uur enzovoort. Ik kan vertellen deze flow voelt ontzettend goed en is eigenlijk waar ik al die tijd op heb gehoopt.

Na mijn laatste verslag ben ik samen met Sabina, het poolse meisje die ik heb ontmoet bij de Sydney stadswandeling naar de Blue Mountains geweest. Met de trein naar Katoomba afgereist. De treinen zijn hier echt super. Ze rijden op tijd en de rugleuning van de treinstoelen kun je hier verplaatsen zodat je altijd vooruit reist, super handig! De dag van aankomst hebben we gelijk de wandelschoenen aangetrokken en zijn we de bergen ingetrokken, het uitzicht was onbeschrijfelijk.... letterlijk want er was zoveel mist dat we niets konden zien. Dat hebben wij weer! Toch maar een hele wandeling ondernomen en toen we op het uitzichtpunt van de Three Sisters (google het maar ;)) kwamen brak de hele lucht open. Dit was zo'n fantastisch moment. Op een gegeven moment opende zich een groene wereld die nog verder reikt dan ik kon zien, supermooi! De volgende dag was het weer veel beter en zijn we nogmaals op wandeling gegaan. Sabina kan ik met recht een Poolse Terminator noemen, want jeetje ze bleef gaan. Dus ik met mijn uitstekende conditie vriendelijk verzocht een aantal keer te genieten van een pauze! Wanneer ik net drie keer had uitgepuft was daar alweer de vraag of we door konden... Het voelde een beetje alsof ik met mijn zus op pad was. Ondanks alles hebben we een top tijd gehad en was ik blij dat ik een leuk reisgenootje had voor het weekend.

Terug in Sydney raakte ik gelijk aan de praat met mijn nieuwe kamergenootje Maddie. Ik vertelde dat ik de volgende dag van plan was naar Bondi Beach te gaan en dat ze welkom was om mee te gaan. Zo had ik meteen weer een gezellige dag te pakken! Wij met stralende zon naar Bondi Beach om een lekkere duik te nemen... KOUD! Gelukkig zijn mijn benen die dag zo erg verbrand, dat ik nooit meer zeur over kou ;). De laatste dag in Sydney kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder te hebben gevaren met de ferry. Dus heb ik een tourtje gemaakt langs de baaitjes rondom Sydney, heel leuk om de stad vanaf het water te zien.

Na een hele leuke tijd gehad te hebben in Sydney en omgeving ben ik doorgereist naar Byron Bay. Iedere backpacker die ik over Byron Bay had gehoord was wild enthousiast, dus dat moest goed komen. Ook dit keer ongeveer 12 uur met de bus, maar nu had ik twee stoelen voor mijzelf. Dit betekend dat ik liggend kon slapen, dus de tijd vloog voorbij!

Mijn eerste indruk van Byron Bay, een hippie stadje aan de kust waar de regenbogen, hippiebusjes en surfboarden je om de oren vliegen. Nog maar te zwijgen over de wiet/spacecake. De hele sfeer in het stadje is top. De medereizigers zijn daarentegen iets minder. Iedereen is hier voornamelijk voor de drugs versnapperingen dat iedereen tot laat in zijn bed ligt bij te komen en minder op zoek is naar contact met andere reizigers. Zoals je in Sydney en Melbourne gewoon bij iemand kunt aansluiten is dat hier wat lastiger. Daarbij is het een omgeving die je na 2 dagen wel heb gezien en ben ik er dus net een dagje te lang. Dit alles mag de pret niet drukken, de wandeling naar de Vuurtoren (het meest oosterlijke puntje van Australie) is de moeite waard. Ook tijdens de karaoke en trivia avonden heb ik een top tijd gehad met leuke mensen ;) En ja ik heb zelfs twee nummertjes gezongen!

In de tussentijd heb ik voor de rest van mijn tijd in Australie veel dingen kunnen regelen. Zo weet ik dat mijn Kerst dit jaar zal plaatsvinden bij Uluru in het hart van Australie. In plaats van handschoenen en sjaals ga ik voor 40 graden. Mijn Oud & Nieuw gaat plaatsvinden op Bali. Ik zal Australie eerder verlaten dan gepland, maar heb dan alles gedaan wat ik wil. Dan is het weer tijd voor nieuwe indrukken.

Maar zover is het nog lang niet ;) eerst zal ik morgen vertrekken naar Brisbane. Veel gemengde verhalen over gehoord, maar heb er ontzettend veel zin in. Vervolgens ga ik verder door naar boven richting Noosa en Fraser Island.

Daarbij wil ik nog even laten weten dat ik het super leuk vind dat zoveel mensen mijn avonturen volgen. Laat vooral een berichtje achter, ik lees alles!

Veel liefs,

Kirsten

  • 05 December 2015 - 09:24

    Karin:

    Lieve Kirsten,
    Wat super leuk om zo op de hoogte te blijven van je avonturen. Ben blij om te horen dat je nu in the reis flow

  • 05 December 2015 - 14:31

    Maureen:

    Hoi Kirsten,
    Super leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat het nu weer een stuk beter met je gaat.
    Mag ik je verslagen uitprinten in op de kantine tafel neerleggen? Dan kan iedereen je volgen.
    Wees maar blij dat je daar bent in het tuincafé is het volgens mij nog nooit zooooo druk geweest. Groetjes van ons x

  • 05 December 2015 - 22:45

    :

    mijn hemel ,wat een reizigster ben jij , ik bewonder jou .... hartstikke goed , ja , het wordt warm , je bent in onze wintertijd vertrokken .wel samen blijven wandelen ,hoor . soms ben ik weleens bang.... maar je gaat goed .prachtig meisje , oma blijft je volgen....
    doei doei tot de volgende keer.



  • 06 December 2015 - 08:30

    Marjon:

    Hoi Kirsten,

    Wat super om je verhalen te lezen.
    Hier mis je niets hoor, het weer is koud en nat en die kerstmuziek wordt je ook wel zat hier hihi.
    Geniet van je tijd nog in Australie en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen vanuit Bali.

  • 06 December 2015 - 14:43

    "de Vanbreetjes" Uit Rijswijk:

    Hoi Kirsten,

    Wat een belevenissen voor je..!
    We genieten met je mee.
    Mooie foto's en een goed reisverslag.... Super van je...!

    We denken aan je hoor....!

    Lieve Groetjes van ons allen,
    Ton

  • 10 December 2015 - 15:21

    Hartmannetjes:

    Hoi Kirsten,

    Je bent nu een paar weken onderweg dus hoogste tijd om te reageren.
    Wat leuk om zo te kunnen volgen wat je allemaal beleefd.
    We hebben wel bewondering voor je hoor dat je deze reis zo alleen maakt.
    goede reis verder en geniet vooral van wat je meemaakt.

    groetjes van Jeannette

  • 10 December 2015 - 18:59

    Jenny:

    En wij vinden het super leuk om jou avonturen te volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Mijn droom: alle uithoeken van de wereld ontdekken :)

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 5074

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 17 Juni 2016

Het grote avontuur

Landen bezocht: