Een hobbelig begin - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu Een hobbelig begin - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu

Een hobbelig begin

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

19 November 2015 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Mijn allereerste verslag vanuit Australië en meteen een toplocatie... The Queen Victoria Market. Al het prachtige fruit en groente glanzen je tegemoet en het ruikt ook top. Maar ik zal even bij het begin beginnen.

Het afscheid op Schiphol viel mij toch best wel zwaar. Spontaan kwam de vraag omhoog wat er nu precies mis is met lekker veilig in Delfgauw!? Gelukkig hebben mijn lieve supporters mij zeer vriendelijk doch dringend en met aardig wat snotneuzen op het vliegtuig gezet. De eerste negen uur vlogen voorbij, ik had best wat ruimte want de middelste stoelen bleven vrij. Zo kon ik bijna languit een dutje doen... bonuspunt 1 voor klein zijn :D. Toch kreeg ik na die tijd een dip, waarom was ik hier in godsnaam aan begonnen?? Ik werd ook helemaal niet lekker... niet gek als er om 4 uur s ochtend (mijn tijd) warme noedels onder je neus worden geschoven. Maar goed het was geen pretje, het liefst wilde ik op Singapore weer rechtsomkeert maar hè toch maar niet gedaan.

Toen ik met mijn tweede vlucht boven Australië vloog werd mij opeens weer duidelijk waarom ik dit wilde... het rode gesteente was van mijlen te herkennen, heel mooi gezicht! Eenmaal aangekomen op het vliegveld begon het border security verhaal, je weet wel van tv, dat ze alle tassen doorzoeken op gevaarlijke spulletjes en met honden de boel besnuffelen. Nou het was een peulenschil! Niets aan het handje, maar heb wel de snuffelhond i het echt gezien (yes!). Na een bustocht en een wandeltocht als pakezeltje in het hostel aangekomen.eerste indruk, best oké maar wel een klein bedje.... bonuspunt 2 voor klein zijn! Er bekroop mij wel ineens een heel eenzaam gevoel. Je komt binnen in een lege kamer iedereen op de gang kijkt je vreemd aan, even wennen dus. Ik heb nog nooit van mijn leven zo verlangt naar thuis als gister (niet huilen mam, er komt goed nieuws!)

Gelukkig kwamen er stuk voor stuk wat kamergenootjes binnen druppelen om even een praatje mee te maken. Vanmorgen heb ik ook lekker ontbeten in de gezamenlijke hal en dat was ook wel gezellig. Daarnaast ga ik als het lukt overmorgen naar de Great Ocean Road met een groep en dan heb ik ook weer wat aansprak. Mocht dat allemaal niet genoeg zijn... de Australiërs zijn gelukkig ook heel vriendelijk.

Vandaag gaat het alweer een stuk beter met mij. Heb lekker de stad verkend en genoten van het zonnetje. Hopelijk zal de komende tijd in een stijgende lijn omhoog schieten.

Tot slot voor de liefhebber een aantal leuke feitjes:
- Als het stoplicht hier op groen gaat dan klinkt het alsof je wordt afgeschoten bij lasergamen.
- Er zijn hier heel hardnekkige vliegen die het heerlijk vinden om in je gezicht te gaan zitten en niet meer los te laten, zelfs veelvuldig wapperen met de handen mag niet altijd baten
- Met dertig graden door een met kerstversiering behangen stad lopen is best gek.

Dat was het voor nu... de plannen voor de komende tijd zijn het strand van Melbourne verkennen, The Great Ocean Road en Phillip Island.

Heel veel liefs,

Kirsten

  • 19 November 2015 - 06:40

    Ingeborgh:

    Ik vind je onwijs stoer meis, en leuk om je op deze manier te volgen.
    Geniet er van. Xx

  • 19 November 2015 - 09:58

    Anne-marieke:

    Kirsten geweldig om je grote avontuur op deze manier te kunnen volgen. En wat zal het een bijzonder gevoel zijn voor het thuisfront. Het gunnen van het avontuur maar het 'moeten' missen en zorgen hebben om...... Geniet met volle teugen van je grote reis met alles drop en dran.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Mijn droom: alle uithoeken van de wereld ontdekken :)

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 5073

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 17 Juni 2016

Het grote avontuur

Landen bezocht: