No worries love! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu No worries love! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Dame - WaarBenJij.nu

No worries love!

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 November 2015 | Australië, Sydney

Dag lieve allemaal,

Daar is ze weer! ;) we zijn alweer een week onderweg en laat ik beginnen met de titel van deze blog. No worries is in principe het levensmotto van iedere Australiër. Ze zijn zo gastvrij en niets is te veel gevraagd en bovenal maak je nou nergens druk over! Ik heb daar persoonlijk niet zowel kaas van gegeten (hallo miss stresskip), maar ik probeer het echt! Deze week veel leuke dingen gezien en gedaan en ook wat... leermomentjes.

Van de week ben ik naar het strand van Melbourne geweest met een hele leuke pier. Het was niet zulk lekker weer dus ook niet heel druk. Toch heb ik het vermoeden dat er nog mooiere stranden zijn in Australië. Dat vermoeden werd zaterdag al meteen bevestigd. Met een groep heb ik een route afgelegd langs de Great Ocean road en het was werkelijk adembenemend. Zoo mooi en robust, met knalblauw water. Wat het extra leuk maakte is dat ik gezelschap had van een groep fillipijnse meiden. Hierdoor had ik de hele dag een gezellige groep om mij heen. Dit was mede de dag dat ik voor het eerste in mijn leven koala's en kangaroos in het wild heb gezien. Op zo'n moment besef je wel wauw, ik ben gewoon in Australië!

Na deze geweldige dag ben ik doorgereisd naar Phillip Island. Dit opzich was al een heel avontuur. Kirsten was met haar goede gedrag blijven zitten tot de eindhalte van de bus, in de overtuiging dat daar het hostel zou zijn... niet dus. Het hostel was 15 kilometer! terug.... oeps. Geen probleem zou je zeggen als de bus op dit eiland niet maar 6 keer per dag rijdt!!! Delfgauw je zult mij nooit meer horen klagen over twee keer per uur, beloofd! Nou ik met mijn puppy-ogen naar de toeristen informatie, hoe ik nu terug moest komen. Nou een van de zes bussen had ik uiteraard net gemist dus moest ik meer dan drie uur wachten. Echter boodt de super lieve dame mij een lift aan als zij naar huis zou gaan. Dit scheelde toch een uurtje wachten en in de tussentijd heb ik het plaatsje (maar liefst een hele straat) heel uitgebreid kunnen bekijken. Verder verblijf op het eiland ging ook niet zonder slag of stoot, laten we zeggen ik heb veel gelopen en mijn gezicht goed rood laten kleuren. Het hostel was gelukkig wel heel gezellig. De eerste avond een pingpong toernooi gehad met twee Duitsers en een Belg, met overtuigende winnares uit Holland! Zijn die jaren van kamperen toch nog goed van pas gekomen! Ondanks de nederlaag voor deze gasten is het een gezellige avond gebleven haha.

De laatste avond op het eiland weer een wauw momentje. Het eiland staat bekend om de Pinguïn Parade. Honderden kleine pinguïns die bij zonsondergang de zee uit waggelen en hun huisje opzoeken. Dit is echt een van de schattigste taferelen die ik ooit heb gezien. Ze zijn maar 30 cm groot dus met de korte pootjes ogen ze nogal onhandig. De een struikelt over een iets te grote steen terwijl de ander zijn dikke billen in het holletje probeert te krijgen en weer een ander rent uit pure wanhoop weer terug de zee in. Ik kon er uren naar kijken!

Vanmorgen met een nachtbus aanbeland in Sydney. Na een 12 uur durende tocht met een gezellige britse buurvrouw, weinig slaap maar veel gelachen. Toen ik de bus uitstapte was ik een beetje overrompeld door de enorme drukte. Daarnaast had ik nog geen hostel kunnen regelen vanwege niet werkend internet. Nadat ik vier hostels had gehad en alles vol was kreeg ik het een klein beetje benauwd. Gelukkig was nummer 5 bingo voor een nachtje. Gelukkig heb ik vandaag ook voor morgen ook een bed kunnen regelen. Hierdoor weer even wat ademruimte.

Vandaag ben ik mee geweest met een gratis stadstour (op fooibasis dus.... nee ik ben niet de aller gierigste) hierdoor meteen een heel stuk van de stad gezien. Uiteraard het Sydney opera house en de harbour brigde gezien, weer zo'n wauw ik ben er echt momentje! Tijdens de tour heb ik ook twee meiden ontmoet. Een Duitse en een Poolse ook beide alleen op reis. Morgen heb ik afgesproken met de Duitste verder de stad te ontdekken en van het weekend ga ik met het Poolse meisje naar de Blue Mountains. Volgens mij komt zondag het Duitse meisje ook die kant op dus dat is heel leuk! Dan heb ik weer wat dagen met leuk gezelschap en dat vind ik toch wel fijn.

Als ik het nu allemaal opnoem is het toch wel heel gaaf :D maar heel af en toe overvalt mij een eenzaam gevoel. Gelukkig heb ik daar vandaag met het Duitse meisje over kunnen praten en ze had precies hetzelfde in het begin. Ze heeft mij beloofd dat het beter wordt, dus NO WORRIES Kirsten.

Ik ga weer verder genieten, want ondanks de dipjes...wauw wat is dit bijzonder om mee te maken!

Heel veel liefs,

Kirsten

  • 26 November 2015 - 08:08

    Anne-marieke:

    En wat ervaar ik veel wauw momentjes bij het lezen van je verhaal. Je schrijft zo leuk en levendig dat ik het bijna meemaak vanachter het scherm #zietallemaalwaggelendedikkebillen.

  • 26 November 2015 - 10:37

    :

    lieve lieve schat , ja geweldig zoals die mensen reageren, he . ze zijn ook veel eerder bereidt om te helpen.... ik volg jou reis verslag , na een verke3erd begin ... heel veel liefs en veel organisatie talent .... je bent op de goede weg liefs heel veel liefs ,Omasam3

  • 26 November 2015 - 12:39

    Vaduhr:

    Weer een superstukje schat, mooi dat je geniet, enneuh vergeet niet die hoed te kopen... lol... no worries love...

  • 27 November 2015 - 12:29

    Marco:

    Heel leuk om je verhalen te lezen. Ik weet zeker dat daar veel mensen naar kijken en mee genieten met jou. Bedankt.

  • 01 December 2015 - 10:33

    :

    Lieve schat , wat een prachtig verslag . ik kon bijna meereizen....no worries , be happy, zou ik er achteraan willen zetten..... in Sidney ben ik nooit geweest . jammer maar dat was niet anders. wel naar Kangeroo eiland.ook dat beest . het lijkt wel of die er speciaal voor gaan zitten . als je een foto wilt maken....o ja , koala.
    het miezert hier . dus geniet van de zon.... ik krijg zo visite . dus ik ga nog even mensen begroeten , dag lieverd we houden kontakt.
    omasam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Mijn droom: alle uithoeken van de wereld ontdekken :)

Actief sinds 19 Okt. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5042

Voorgaande reizen:

17 November 2015 - 17 Juni 2016

Het grote avontuur

Landen bezocht: